Monday, November 22, 2010

just for laughs






semalam aku bc majalah REMAJA edisi bru ni...
tgh duk belek punye belek,
kat m/s pengakuan kamu... pengakuan si dia...
aku pun berhenti la tuk bc...
ni nak share ngn kamu la,
2 kisah yg wat aku tergelak sakan (pdhl xde la sakan pun, hehe)...
kamu, layannnnnn ye =)

cermin cantik
"peristiwa ni berlaku masa aku pergi survey perabot utk rumah bru aku. mulanya cadang nak tukar katil je, tp sebab dah excited sgt, terus ajak adik aku beli brg perabot yg lain. tp, x lah blnje bsr sgt. cuma nak tambah katil, meja solek dgn cermin je. aku ni mmg penggemar cermin. asal pergi mana pun, pantang jumpa cermin msti aku berhenti dan tgk muka aku elok atau tidak. lepas itu, masa di kedai perabot tu aku pergi ngn adik aku dgn tunang dia. tgh sibuk2 nak pilih meja solek, aku t'nmpk satu sudut yg menjual byk cermin2 yg cntik. aku pun trus menuju ke situ utk tgk cermin2 yg ad. tiba2 rs mcm seronok, aku pun menari ala2 di studio tarian. lgpun, ms tu x ad sapa yg lalu. tp, aku x sedar rupa2nya pekedai tu ad duduk di bhgian t'sorok ckit. tiba2 aku t'dgr suara, "cik adik nmpk manis sekali menari depan cermin cantik tu. ingatkan cikgu kelas tarian manalah td..." glurpp! alamak, malunya!" -Eima

morale of the story : haha... opss!!! kawal dri k, hehe... 
tue la kn... siang pndg2... mlm dgr2... eh, b'kait ke???
erm, lantak la, hehe... yg pasti wlau ad kat mn pun,
kawal dri maaa... sekalipun kite rs dh xde org, jgn mengada nak wt perkara cm tue...
lain la klu kite mmg dlm bilik kite, menari la semenari2nya ye, hehe~

lembut
"aku ad seorg kawan yg mmg 'mat lembut'. mula2 dlu serius aku ssh nak terima dia mcm tu sbb bg aku lelaki mcm ni nak mengada-ngada je. mungkin sbb sblm ni aku x prnh b'kwn ngn 'mat2 lembut', so aku mcm x brape biase ngn diorg. tp bila dia baik ngn aku, brulah aku tau yg dia sbnrnya mmg ikhlas dan x ambk kesempatan pun. dia jd mcm tu pun sbb dr kecik lg mak dia dah pakaikan dia bju2 perempuan. jd, satu hari ni aku ajak dia mkn kat sebuah restoran ni. ms tgh syok2 mkn, pelayan yg lalu kat situ entah mcm mn blh t'sungkur. habis t'tumpah mknn yg dibawa. tp yg geramnya seluar aku kotor sbb t'kena mknn yg tumpah td. kwn aku yg 'lembut' ni pun trus sound pelayan tu, "hey abg, koy iye pun tgk2 I dr td x pyhlah smpai t'sungkur!" ha, sekali kantoi... rupanya budak pelayan tu sibuk nak ngorat kwn aku yg 'cun' ni. hahaha!" -Mil

morale of the story : ermmm... erkkk... aiyakkk... mcm tue pun ad ke???
haha, x prnh tgk org ke mamat pelayan tue...
sekali dh t'kntoi... mlu gle kowt, ekeke...
hah, lg satu peringatan tuk ibu bp gk,
ms ank2 kecik tue jgn la ank lelaki pakaikn bju perempuan,
kang dah jd mcm tue... kcian2~

No comments:

Post a Comment