Sunday, March 27, 2011

Semakin Tenang

Syukur, Alhamdulillah...
walaupun perasaan takut,
tak yakin, dan sewaktu dengannya 
masih bermaharajalela...
tapi aku tetap bersyukur...
sekurang-kurang rasa tenang itu semakin terasa...

Syukur...
Syukur kepada-Mu, ya Allah...
sesungguhnya benar la firmanNya...


mungkin aku kurang mengingatiNya...
sebab tue sejak dua menjak ni,
selalu je rasa tak tenang...
selalu je fikir negatif...
 
Alhamdulillah...
bila jadi macam ni...
aku lebih mengingatiNya...
sesungguhnya Dia masih mengingatiku...
sebab tue aku diuji dengan perasaan camni...

Ampunkan la dosa-dosaku, Ya Allah...
sesungguhnya aku hambaMu yang lemah...
sentiasa alpa... lupa pada ketenangan yang Engkau berikan padaku...

aku akan cuba sedaya upaya untuk tidak melupakanMu...
berikan la aku petunjukMu dan
jangankan la Engkau menariknya kembali
sesudah Engkau kurniakannya padaku, Amin~
 
psst : esok aku ada test FIN, doakan aku ye teman-teman...
semoga kita semua sentiasa berada dalam lingunganNya, Amin Ya Rabbal Alamin~

No comments:

Post a Comment