Thursday, April 7, 2011

Air Mata = Nangis

 *alahai, sweetnya...
ni yang wat aku nak kawen sekarang gak, hehe..
(gatai no =p)

jangan salah sangka ye...
aku tak nangis...
aku masih gembira...
gila tak gembira, 
presentation dah abis, hehe...

tapi asal aku punya tajuk entry aku
sal air mata... sal nangis...
sebabnya tadi aku TERrajin baca buku motivasi
Dr. Tuan "Oi! Bangunlah Oi!"
yang dah hampir sebulan yang lalu aku beli...
tapi tak khatam-khatam lagi, hehe...


so, tengah asyik baca tadi...
ada 2 bab ni buat aku terfikir sejenak (sejenak je, hehe)...
"a'ah, betul la"...


bercerita bab menangis ni...
orang yang menangis ni selalu je dapat apa yang dia nak kan???
selalunya macam tue la...
ce tengok budak-budak kecik...
tak dapat je pe yang dia mau, mula menangis...
hentak kaki la... pe lagi la...
lepas tue mesti mak bapak diorang beli je pe yang diorang nak kan...
selalun macam tue la kan...


menagis tak salah kalu kena gayanya kan???
antara kata-katanya yang aku suka =) :


"Kuasa tangisan pada seorang isteri,
pada seorang ibu, pada seorang wanita mudahnya,
adalah penyelesai pada banyak masalah"


"Berdoa bahkan disuruh menangis,
sebab tangisan adalah kesungguhan.
Dengan tangisan, moga-moga lebih makbul doa"

 *diculik dari En. Google...
sory ye En. Google sebab selalu culik U punya gambar...
tapi sharing is caring kan, hehe~


Kesimpulannya : Orang yang mudah menangis akan mudah dapat apa yang dia nak =)
*kali ni diculik dari iluvislam

No comments:

Post a Comment