Tuesday, May 3, 2011

Pengakhiran Pengajian (diploma, Insha Allah), Permulaan Diet

pada 30 April 2011,
maka berakhir la peperanganku dalam peperiksaan...
aku berharap aku takkan jumpe dah semua paper yang aku ambik ni *Amin

aku dah berniat nak turunkan berat badanku...
jadi pada hari ni 3 Mei 2011,
saya Fiezah Solehah berikrar untuk berusaha sehabis daya
untuk menurunkan berat badan dari 50++ kilo kepada 40++ kilo...
*pergh, ikrar lagi tue, haha
kali ni betul-betul buat okey =)
 
berpaksikan matlamat berkenaan,
aku telah membeli sebuah buku resepi...
diulangi... R.E.S.E.P.I supaya aku dapat
menyediakan makanan yang sedap lagi sihat...

*buku ni la aku beli semalam...
aku plan nak beli tol2 buku resepi tuk diet tapi yang ni pun okey la, murah sikit, hehe~

dan aku juga beli tali skipping...
skipping dipercayai dapat membakar lemak
serta membentuk tubuh menjadi ramping dan ideal...
*sumber dari Hanyawanita.com

kot-kot la nanti aku jadi seramping ni...
*pergh, ramping tueeeeee ;)

sebab utama aku nak kurangkan berat badan adalah kerana :
  1. baju, seluar, kain dan sewaktu dengannya dah KETAT *kecian 'mereka' terpaksa duduk diam-diam je dalam almariku, huhu~
  2. mukaku dah semakin TEMBAM *dah tak cun bila bergambar (memang dasar muka tak cun pun =p) kahkah~
  3. keSESAKan bila berada dalam kereta * disebabkan adik2ku pun mulai 'G' juga, maka terpaksa bersesak-sesak bila duk dalam kereta T_T
  4. diTEGUR oleh 'pengkritik tetap'ku *siapa lagi kalu bukan familyku sendiri, huhu~
  5. RINDU berat badanku dulu =p
psst : siapa mau join MISI DIET ni??? moh la kite =) 
psst... psst : seperti biase, gambar-gambar diatas di culik dari En. Google~

No comments:

Post a Comment