Monday, August 15, 2011

Terawih

Assalamualaikum...
 
 

Alhamdulillah...
syukur kepada-Nya...
malam ni aku masih berpeluang untuk menunaikan solat Terawih...
malam ni dah malam ke-15 kita bersolat terawih...
sekejap je masa berlalu...
terasa sebak bila mengingatkan yang Ramadhan akan pergi tak lama lagi...
entah tahun depan akan berjumpa lagi T_T

malam ni lain dari kebiasaan,
aku bersama Ummi, Achik dan Ateh berjemaah di surau di depan rumahku...
ni la kali pertama aku berjemaah di situ...
selama 7 tahun aku tinggal di taman perumahan ni...
sebelum ni aku solat di rumah aja...
hari-hari sebelum ni, aku dan Ummi solat terawih di rumah berimamkan Walid...
malam ni Walid takde, pergi ke kampung...
jadi aku dan Ummi berjemaah la di surau ^_^

Alhamdulillah...
terasa kelainannya...
berjemaah dengan jiran-jiran...
selama ni aku berjemaah bersama Ummi dan Walid aja...
syukur diberi kesempatan ini ^_^

esok tidak pasti lagi terawihnya dimana...
klu Walid ada, rasanya di rumah aja...
seperti hari-hari sebelumnya...
yang penting dapat berjemaah jgk kan...
tak kira la di mana pun~

psst : korang biase solat di mana???

No comments:

Post a Comment