Wednesday, November 30, 2011

Perjumpaan Tahunan Ain Maisarah...

WARNING : PHOTOS OVERLOADED!!!

Assalamualaikum WBT....
kali ni aku nak cerita apa yang aku buat hari Sabtu, 26 November 2011 aritue...
tak ramai yang tau, sebenarnya aku hardcore fan of Ain Maisarah, novelis novel remaja...
aku peminat beliau since novel pertamanya, Aku Mahu Popular...
masa tue aku form 4... dan sejak tue jugak la, aku tidak akan ketinggalan mendapatkan novel terbaru beliau... tapi dalam koleksiku sekarang masih tak cukup, huhu...
takpe, lambat laun cukup la jugak kan...

pada hari tersebut, aku dan kawan rapat merangkap BFFku (sanggup teman aku tau... sungguh terharu)... bersiap awal pagi... ye la, kami dari Shah Alam nak pergi ke Titiwangsa...
lagipun kami tak tau macam mana pun ke sana... kire main redah la ni, hehe...
mula-mula, kami berjumpa di Seksyen 2 (kami berlainan kolej, sebab tue tak datang sekali)...
selepas tue kami tanye la Encik yang bekerja di situ macam mana ke Titiwangsa ni...
dan beliau gtau la... bla... bla... dan bla... hehe...
maka naik la kami bas ke KL Sentral, then naik monorel...
nasib kami baik ada seorang kakak tolong tunjukkkan :)
awalnya kami berenti di Chow Kit (macam Encik Rapid tu gtau)..
sekali kami tak tau nak tunggu bas kat mana... tanye orang sekeliling, diorg pun tak tau...
maka kami naik monorel balik terus ke Titiwangsa... sampai sana, tunggu punya tunggu bas, tak muncul... jadi kami ambik keputusan naik teksi je... akhirnya kami selamat sampai ke Banglo Pink Ain Miasarah... sampai-sampai je dah ramai orang, "mak aih meriahnya", kata hatiku... hehe...

 ni la orang yang sudi temanku sampai ke Titiwangsa...
thanks dear :)

 bukti aku dah sampai di Banglo Pink Ain Maisarah :)

Antara aktiviti-aktiviti adalah :

 sesi photoshoot :)

 SPA :)
Makeover :)
Berinai :)

 dapat beramah mesra dengan Kak Ain dan dapatkan autograf beliau :)

 learning English...
serius, sangat best tapi aku dapat join sekejap je
sebab dah nak balik, huhu...

Selain daripada tue, ada juga aktiviti untuk lelaki... Paintball...
best kn... yang tue pun aku tak sempat try :(
di sini juga, aku berpeluang berjumpa dengan novelis2 tercomey, tercantik, terhensem, dan ter smua la, hehe...

 bersama Azzah AR, Ummi Danial, Waida Yusof dan Leen Shazni :)

 bersama Kak Izanor, Riha Jamil, Abang Azanil Fitri, Kak Ain Maisarah (harus la kan)...
kartunis pun ada okey, Syem Raja Lawak :)
Sudah pusing di dalam, kami ke luar pulak... Ke....

Kami melantak...
 Cupcake Pink, Bandung Blink-Blink, Spaghetti...
perghh, sedap sangat... rasa nak tambah lagi tapi tak baik berlebih-lebihan kan, hehe...

dah kenyang, kami solat... memang di situ di sediakan bilik untuk solat...
sebilik untuk lelaki... sebilik lagi untuk perempuan... telekung pun dah disediakan...
takde la susah-susah kami nak cari lagi kan... sungguh selesa :)
semasa kami solat di tingkat atas... di tingkat bawah diadakan Pelancaran Novel Jutawan Gedik... kami tak sempat nak tengok pun... ada cabutan bertuah rantai leher dari Habib Jewels berharga RM400... bertuah siapa yang dapat tue kan :)

dah cukup lihat dan cuba aktiviti yang ada di situ, kami pun decide untuk balik...
ye la, klu balik lambat nanti, tutup pulak pagar kolej... tak ke naya camtue, hehe...
tapi sebelum balik, kami isi perut dlu... kali ni, kami makan....
 Giant cookies (tue untuk dibawa balik, hehe), Nasi Ayam dan Aiskrim... yum... yum :)

sedang kami mencari jalan ke Jalan Besar (tadikan naik teksi, cm ingat2 lupa jalan besar, hehe)... lalu la Taman Tasik Titiwangsa... dapat la tengok gelagat orang2 di situ... sempat juga snap pic, hehe..

 berlatar belakangkan Tasik Titiwangsa :)

ni yang berjaya di bawa balik...
ada novel terbaru Kak Ain, karikaturku, Berita Harian...
dapat free penanda buku, coklat, keychain, stiker, dan apa ntah yang gantung kat hp :)

psst : memang ini kenangan manis untuk aku tahun ni... berjumpa dengan orang2 baik, sudi tolong kami (aku dan kawan) dari Shah Alam-Titiwangsa-Shah Alam balik :) walaupun ada juga terjumpa orang yang auwww, usha aku... omg... tolong tak ikhlas kot :P

2 comments:

  1. wahhh..mmg bangga la dpt jmpe novelist tuh...best kan...

    ..:)
    p/s:done follow here..follow back

    ReplyDelete