Wednesday, December 7, 2011

Terkesan

Assalamualaikum...
aku baru je balik dari blogwalking, hehe...
dari banyak entry yang aku baca, aku terkesan dengan tulisan dari Ustaz Love ni :

Sebab itu, keikhlasan ini bermula dengan istiqamah.. jangan harapkan ikhlas pada ibadah yg kita tak pernah buat.. atau jarang2 buat.. hanya dengan istiqamah (berterusan melakukan amalan), akan melahirkan istikhlas (sifat ingin mencari dan menghadirkan keikhlasan).. contohnya dah istiqamah solat Dhuha, bila tak buat hati akan berasa resah.. dan akan sentiasa mencari2 peluang untuk melakukannya, dan hati akan teringat2 nak menunaikannya.. insyaAllah, daripada situ barulah akan lahir keikhlasan dalam beramal.

psst : aku setuju sangat dengan apa yang Ustaz Love tulis, keikhlasan bermula dengan istiqamah... beberapa perkara dulu aku buat sebab memang itu perintah Allah (kadang-kala sebab malas nak dengar Ummi membebel atau malu dengan mak saudara) walaupun tak ikhlas langsung awalnya tapi Alhamdulillah, apa yang aku lakukan dulu kerana terpaksa, sekarang ikhlas kerana-Nya... moga rahmat Allah sentiasa bersama kita ^_^

No comments:

Post a Comment